Uzdrav sebe a uzdravíš svět (Bärbel a Manfred Mohr: Kosmické objednávky)

Uzdrav sebe a uzdravíš svět (Bärbel a Manfred Mohr: Kosmické objednávky)

Každý z nás je tvůrcem svého života, tvoří si svůj život nezávisle na ostatních – avšak jsme navzájem propojeni. Veškeré okolnosti si zveme do svého života sami na základě svých myšlenek a programů v mozku.

Změníme-li své myšlenky a postoje k určité situaci, změní se tím i „vnější“ okolnosti, protože vše je se vším propojeno. Jak je této vědomosti možné využít v každodenním životě, krásně pojednává kniha Kosmické objednávky od Bärbel a Manfreda Mohra, kterou je možné si koupit v e-shopu Ladírny).

V knize najdete zejména popis techniky „dvojího porozumění“, která vychází ze známého havajského učení ho’oponopono.

Úryvek z knihy Kosmické objednávky

***

Žehnám tady a teď. Spoléhám se na sebe sama. Očekávám to nejlepší.
Afirmace z Havaje

Aktuální akce v našem kalendáři akcí

Pořádáme či spolupořádáme zajímavé akce v Praze i jinde po republice. Těšíme se na setkání!

***

kosmicke-objednavkyKirsten žije momentálně z podpory v nezaměstnanosti. Ráda by se samostatně pustila do něčeho  nového, ale nejde to tak jednoduše. S příslušnou referentkou pracovního úřadu zažila doposud hodně nepříjemností. Měla pocit, že s ní jedná „jako by byla kus hadru“.

Nakonec přišla na jeden z Manfredových večerů „Vnímej srdcem“ a naučila se některé techniky, které popisujeme v této knize. Cílem je najít v sobě rezonanci k potížím ve vnějším světě a vyléčit ji. Kirsten se naplno a s velkou radostí pustila do cvičení. Na konci večera byl všechen vztek vůči pracovnímu úřadu pryč. Zůstal jenom soucit a pochopení pro náročné povolání lidí, kteří jsou tam zaměstnání.

A hned příští den se dostavilo překvapení a odměna. Z pracovního úřadu, kam musela opakovaně telefonovat, jí zavolali sami od sebe. Tentokrát byla referentka velmi laskavá. Kirsten po příjezdu málem omdlela úžasem, když jí v kanceláři nabídla kávu a předložila nové návrhy zaměstnání, dokonce jí nabídla i pomoc. Zatímco neschopna slova seděla na své židličce, slyšela, jak jí pracovnice úřadu radí, aby se neukvapila, ať si všechno v klidu promyslí, jen žádný stres.

„Ještěže mi nedala při odchodu polibek na rozloučenou,“ vyprávěla pak nadšeně, když za námi přišla na další z večerních cvičení.

Na našich večerních cvičeních se já, Bärbel, ptám lidí sedících v kruhu, zda má někdo z nich  nějaký prostý problém, který by nám dal k dispozici pro první cvičení. Může to být malý konflikt se sousedem, kolegou, příbuzným nebo něco jiného. Abychom demonstrovali techniku, je pro všechny zúčastněné jednodušší, když se hned z počátku nevrháme do něčeho vysoce dramatického, ale raději si vezmeme nějaké obyčejné nedorozumění z každodenního života, které každý dokáže snadno zpracovat.

Jednou se přihlásil Michael. Kreslí tzv. chi-signs, energetické obrázky podporující pracovní a osobní úspěch. A vlastní malou galerii. Jeden z jeho oblíbených obrázků se podobá cílovému terči, visí ve velké výloze, takže školáce denně procházející kolem po úzkém můstku nemohou v zimě odolat a do obrázku se strefují sněhovými koulemi. Michaela to zlobí. Na jedné straně má strach, aby se mu nerozbila skleněná výloha, a na druhé straně opravdu nepůsobí hezky, když mu na skle visí zbytky sněhových koulí – a ještě ke všemu ten hluk.

To byl přesně ten správný problém pro úvodní kolo. Všichni ve skupině zavřeli oči a představovali si, že oni jsou ti školáci se sněhovými koulemi v ruce, strefují se do výlohy a nestarají se o to, že za stejným sklem stojí Michael a očividně se mu to nelíbí.

Kdybych jednal tak jako tyto děti, proč bych to dělal?, byla otázka, kterou si přitom každý položil. A také: Jaký pocit bych při tom měl?

Když jsme v sobě objevili nějaký důvod nebo pocit, řekli jsme sami sobě: „Je mi to líto.“ a „Miluji tě.“ Říkáme si tedy, že se milujeme. Věty několikrát zopakujeme a co nejintenzivněji procítíme. Současně pozorujeme, zda se prostřednictvím těchto vět změnilo něco na původním pocitu nebo pohnutce k takovému jednání.

Potom si vzájemně porovnáme, jaké záměry a emoce si každý v sobě našel.

To je vždycky nejveselejší část! Nejde totiž o to odhalit skutečný motiv těch dětí, nýbrž najít jeden nebo vícero důvodů v sobě. Tím se vztek nevyhnutelně  mění v porozumění a soucítění, protože je možné sledovat jednání na pocitové úrovni.

Odmítání totiž vždycky vede k tomu, že se odstřihujeme od soucítění. Proto nám chybí porozumění svému protějšku; buď se zlobíme nebo se cítíme jeho chováním osobně zasaženi. Snažíme-li se namísto toho soucítit a porozumět, odmítání zmizí. Cítíme toho druhého a cítíme sami sebe. Automaticky se nám daří lépe. A velmi často to hned napoprvé vede k uvolnění situace.

kvet

V Michaelově příkladu si účastníci skupiny našli v sobě následující důvody a pocity:

***

Když si představím, že bych tak jednal, potom by to mohlo být tím, že jsem ve škole zavřený a moje bytostná potřeba pohybu je tam silně potlačována. Proto se po odchodu ze školy stávám rozpustilým a nejsem k zastavení. Musím svou energii nějak vybít. A k tomu se mi ten terč jedinečně hodí.

***

Impulzem k takovému chování by bylo, že chci zůstat součástí skupiny. Když to dělají ostatní, tak já taky. Mými pocity by byly nejistota a osamělost.

***

U mě by to byla radost z pohybu a dovádění a přání prolomit hranice.

***

Touha po svobodě – a nesouhlas s tím, že obvykle nesmím žít svobodně, jak by se mi líbilo.

***

Čtení a výklad horoskopu s Ondřejem Habrem

Kurz-horoskopu

7 hodin výuky astrologie ve 21 lekcích

V kurzu se seznámíte se:

  • strukturou horoskopu
  • znameními
  • planetami
  • domy
  • aspekty
  • a konfiguracemi

Osnova kurzu

Kurz Čtení a výkladu horoskopu je určený pro úplné začátečníky i mírně pokročilé, pro ty, kteří se chtějí orientovat v astrologii. Umožní vám základní pohled na sestavování, výklad a tedy vlastně i fungování horoskopů. Osvojíte si v něm základní prvky a práci s nimi.

Jednotlivými lekcemi vás provází astrolog Ondřej Habr, který má dlouholeté zkušenosti jak s výukou astrologie, tak i praktickými výklady horoskopů.

Více informací

Vnímal bych to jako výzvu, kdyby mi někdo přímo pod nos strčil takový obrázek. Když jsou dospělí hloupí, tak mě každopádně potěší, že je můžu nějak pozlobit.

***

Jak je vidět, podněty a pocity mohou být velmi rozdílné. A je také úplně jedno, jaké skutečné důvody jednotlivé děti mají. Emocionální úleva vychází z porozumění. A pokud Michael nebude znovu odmítat a ignorovat své pocity, potom i děti pocítí na nějaké úrovni spojení s ním – a možná změní své chování.

***

Odmítání energeticky odděluje.

***

Porozumění a soucítění znamenají krok zpátky do jednoty.

***

Jednota má sílu léčit a přetvářet situaci.

***

Nyní přichází druhá část tohoto cvičení,  kterou si vždycky nejdříve nechám od dotyčného člověka odsouhlasit. Jde totiž o vcítění se do jeho podílu na situaci: Čím si tuto situaci vytvořil a proč?

Michael s provedením této druhé části souhlasil, a tak jsme opět všichni zavřeli oči. Tentokrát jsme si položili otázku: Kdybych byl Michael a pověsil obrázek s terčem přímo do výšky, do níž se dobře strefuje: Proč bych se potom zlobil kvůli tomu, že jej děti skutečně využívají jako cíl? Jaký pocit bych při tom měl?

Nebo zcela prostě: Proč jsem si vytvořil tyto děti a tuto situaci?

A jakmile něco zjistíme, řekneme opět sami sobě: „Je mi to líto.“ a „Miluji tě.“ (Znamená to: Miluji sám sebe.)

Odpovědi přítomných byly opět velmi rozmanité:

***

Tuto situaci vytvořila moje vlastní potřeba silnější vitality a živosti, abych si znovu uvědomil vlastní potřeby.

***

U mě to byl potlačovaný vztek, protože jsem jako dítě musel být tak často v klidu a odpočívat.

***

Chybí mi lehkost a nadhled, proto se rozčiluji.

***

Rád bych se oprávněně rozčiloval. Tahle situace se mi pro tento účel náramně hodí! (Tato odpověď vyvolala největší salvu smíchu večera. Jak se zdálo, každý z účastníků takový pocit už někdy zažil.)

***

Odhalil jsem v sobě něco velmi podivného: Chtěl jsem pocítit, jaké to je být napadený – v relativně bezpečném a neškodném rámci.

***

U mě to bylo přání prožívat více dobrodružství. Maloměšťáctví je pro mě nudné a skličující a ty děti mi to připomínají.

***

Manfred se hodně zabývá astrologií a v této chvíli skupině vysvětlil, že také z pohledu astrologie jsme neustále se vším propojeni. Náš protějšek v takové situaci vždycky nevědomě cítí naši energii a má tendenci prožívat a vyjadřovat naše vlastní potlačované a neprožívané pocity. Rovněž z astrologické perspektivy si takové konflikty vytváříme proto, že hledáme zrcadlo, které by nám opět připomnělo neprožitý pocit.

 V březnu 2008 jsem se Michaela zeptala, jak probíhal zbytek zimy.

„Už žádné sněhové koule na výloz,“ odpověděl mi s radostným úsměvem. „Hm,“ a pak dodal, „už ovšem také nebyl žádný sníh.“

Museli jsme se oba smát. No ano, i to je způsob řešení. A příští rok se „terč“ určitě prodá a další obrázek už k házení na cíl tolik lákat nebude.

Úryvek z knihy Bärbel a Manfred Mohr: Kosmické objednávky. Nová dimenze utváření reality pomocí starého havajského ho’oponopono, kterou je možné zakoupit v e-shopu Ladírny.

Autor článku je Chrisantem Macháček, provozovatel a hlavní autor tohoto webu Ladírna.cz, lektor posvátné geometrie a autor e-booku 7 dílků k radostnému životu v hojnosti, který inspiruje ke šťastnému životu TADY a TEĎ.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *